افزایش رضایت مراجعه کنندگان

افزایش رضایت مراجعه کنندگان

Spread the love

افزایش رضایت بیماران از مرکز شما با کمک تکنیک‌های مختلفی افزایش است ، از جمله : 

  • تلاش برای خلق تجربه‌های انسانی دلچسب برای بیماران
  • آموزش اساسی پرسنل کلینیک در فرایندهای ارتباط با بیماران
  • ارائه خدمات بیمار محور
  • استفاده از تمام ظرفیت فضای مجازی و ابزارهای موجود

برای پیاده سازی این هدف نیاز به یک برنامه ریزی مناسب خواهید داشت. در این مقاله برخی از مهم‌ترین فرایندهایی که به افزایش رضایت بیماران از مرکز درمانی شما کمک خواهد کرد ، بررسی شده است .

نکات موثر برای افزایش رضایت مراجعه کنندگان از مرکز درمانی

افزایش رضایت مراجعه کنندگان از مرکز درمانی ، تنها به معنی دریافت خدمت با کیفیت نیست. رضایت مراجعه کننده به طور کلی یعنی دریافت یک تجربه خوب و قابل قبول از تمامی فرایندهای درمان .

از اولین برخورد مراجعه کننده با مرکز شما و پرسنل پذیرش مرکزتان در رضایت آنها نقش دارد.

چرا رضایت مراجعه کننده مهم است؟

بر اساس چند اصل ساده در بازاریابی پزشکی می‌توانیم به اهمیت افزایش رضایت مراجعه کنندگان از مرکز پی ببریم.

نخست اینکه همیشه هزینه جذب یک بیمار جدید ، چند برابر هزینه حفظ و نگه داشت بیماران فعلی کلینیک خواهد بود. پس با افزایش رضایت بیماران از مرکز درمانی خود، مراجعه دوباره آنها را تضمین خواهید کرد.

دوم اینکه به طور متوسط هر بیمار راضی یا ناراضی، تجربه خود را از مرکز شما به ۵ نفر دیگر منتقل خواهد کرد. به این ترتیب هرگونه تجربه مثبت یا منفی یک نفر، به جامعه منتقل خواهد شد. در گذشته همین عامل، در بلند مدت موجب جذب بیمار برای مرکز پزشکی و یا عدم موفقیت یک مرکز بود. اما با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، این روند به شدت سرعت گرفته است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cart
Your cart is currently empty.