افزایش رضایت مراجعه کنندگان از مرکز درمانی ، تنها به معنی دریافت خدمت با کیفیت نیست. رضایت مراجعه کننده به طور کلی یعنی دریافت یک تجربه خوب و قابل قبول از تمامی فرایندهای درمان .
از اولین برخورد مراجعه کننده با مرکز شما و پرسنل پذیرش مرکزتان در رضایت آنها نقش دارد.
چرا رضایت مراجعه کننده مهم است؟
بر اساس چند اصل ساده در بازاریابی پزشکی میتوانیم به اهمیت افزایش رضایت مراجعه کنندگان از مرکز پی ببریم.
نخست اینکه همیشه هزینه جذب یک بیمار جدید ، چند برابر هزینه حفظ و نگه داشت بیماران فعلی کلینیک خواهد بود. پس با افزایش رضایت بیماران از مرکز درمانی خود، مراجعه دوباره آنها را تضمین خواهید کرد.
دوم اینکه به طور متوسط هر بیمار راضی یا ناراضی، تجربه خود را از مرکز شما به ۵ نفر دیگر منتقل خواهد کرد. به این ترتیب هرگونه تجربه مثبت یا منفی یک نفر، به جامعه منتقل خواهد شد. در گذشته همین عامل، در بلند مدت موجب جذب بیمار برای مرکز پزشکی و یا عدم موفقیت یک مرکز بود. اما با گسترش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، این روند به شدت سرعت گرفته است.