دیجیتال مارکتینگ در سلامت

دیجیتال مارکتینگ در سلامت

Spread the love

مدیکال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از تلاش ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام می شود. بازاریابی دیجیتال شامل روش های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و … می شود.

 

امروزه که دسترسی به اینترنت کاملا فراگیر شده است و تعداد کاربران هر روز در حال افزایش است، تبلیغات دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب و کار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ به مراتب از روش های سنتی بازاریابی بیشتر می شود.

در کنار گسترش استفاده از اینترنت برای مسائل مختلف، زمانی که افراد در مورد سلامتی با مشکلی مواجه می شوند یا سوالی در این زمینه برایشان مطرح می شود اولین اقدامی که انجام می دهند، جستجو در اینترنت است. اینجاست که استفاده از دیجیتال مارکتنیگ برای پزشکان و مراکز درمانی اهمیت فراوانی پیدا می کند.

مارکتینگ خدمات درمانی

ین که بدانیم از چه روش ها و چه شیوه هایی می توانیم استفاده کنیم و چطور می توانیم شرایط بهتری را برای کسب و کار خودمان ایجاد کنیم، البته قطعا امروز سعی می کنیم کلماتی را در حوزه ی مارکتینگ خدمات درمانی مطرح کنیم و بعد به بحث های دیگر بپردازیم.

متاسفانه در کشور ما بخصوص در بخش خدمات درمانی تبلیغات را به عنوان مارکتینگ اسم می برند، باید گفت که مارکتینگ را ما نمی توانیم حتی به عنوان بازاریابی، یعنی یک اصطلاح غلط تعبیر کنیم. گاهی اوقات مارکتینگ را بازاریابی تلقی می کنیم و این تلقی کاملا اشتباه است.

بازاریابی چیست ؟

بازاریابی یکی از بخش‌های مربوط به مارکتینگ است، با یک مراجعه ی ساده به کتاب ها و منابع حوزه ی مارکتینگ می توانیم متوجه شویم که مارکتینگ فقط به تنهایی به معنای بازاریابی نیست. عبارت های دیگری را هم مثل بازارسازی، بازارگردی، بازارگرمی و مفاهیم دیگری شبیه به این شامل می شود.

بازاریابی خدمات درمانی

حال اگر بخواهیم در مورد بازاریابی خدمات درمانی به صورت ویژه صحبت کنیم، قبل از اینکه به توضیح بازاریابی و روش های آن بپردازیم، باید راجع به یک موضوع با هم به تفاهم برسیم. آن هم موضوع تعریف بازار است. متخصصان حرفه ی بازاریابی، بازار را محل تلاقی عرضه کننده ی محصول یا خدمت و دریافت کننده محصول یا خدمت می دانند. یعنی شما خدمتی را وارد آن بازار می کنید و یک نفر که آن خدمت را می خواهد از شما دریافت می کند. به این محیط، محیط بازار به زبان ساده گفته می شود.

حال ما برای اینکه بتوانیم مجموعه مان را رشد دهیم و منابع مالی و درآمدی و گاهی اوقات اعتباری بیشتر کسب کنیم باید به دنبال بازارهای جدید یا بازارهای بیشتری در حوزه ی کسب و کار خودمان باشیم. به این فرایند به زبان ساده بازاریابی گفته می شود و وقتی در حوزه ی خدمات درمانی از آن استفاده می کنیم، به تعبیر بازاریابی خدمات درمانی خواهیم رسید.

وقتی می گوییم بازاریابی خدمات درمانی در اصل داریم راجع به بازاریابی آزمایشگاه های پزشکی، بازاریابی مراکز ژنتیک، بازاریابی بیمارستان ها و کلینیک ها و بازاریابی پزشکی صحبت می کنیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cart
Your cart is currently empty.